دستگاه جوجه کشی دستگاه جوجه کشی .

دستگاه جوجه کشی

بیماری های مشترک در میان انسان و طیور

 بیماری های مشترک، بیماری هایی میباشند که قابل انتقال فی مابین آدم و حیوان ها هستند . نوباوه های برنا و بزرگسالان پیر و اشخاصی که دچار فقر ایمنی هستند، بخش اعظم در معرض این دسته بیماری ها می باشند . کسانی که فقر ایمنی دارا هستند مانند افرادی که به بیماری های سرکوبگر ایمنی در گیر می باشند (ایدز) و یا اشخاصی که از دارو هایی که منجر تولید فقر ایمنی می شود (کورتون ها)، بیماری سرطان و یا این که افرادی که جنین سقط کرده اند، می باشد .

گروه طیوران صنعت فاخته


هر چند لیست تعداد بیماری هایی که مشترک می باشد مضاعف می باشد اما به چند تا از آنهایی که اهمییت بیشتری دارا هستند اکتفا می کنیم: کلامیدیوز Chlamydiosis، سالمونلا Salmonellosis، کمپیلو باکتر Campylobacteriosis، نیوکاسل New castles، آلوئولیت آلرژیک Allergic Alveolitis ، مایکوباکتریوم Mycobacteriosis (Avian Tuberculosis) ، آنفولانزا Influenza، ژیاردیا Giardia و کریپتوسپوریدیوز Cryptosporidiosis .
کلامیدیوز:
برهان این بیماری کلامیدیا پسیتا است و یک باکتری داخل سلولی می باشد . این بیماری در خانواده طوطیان و انسانها سیتاکوزیس نامیده می شود . این بیماری در طوطی سانان تب پاروت هم نامیده می شود .
این بیماری علاوه بر انسانها و پرندگان، در گاوها، گوسفندان و خوک ها هم مشاهده می شود . اکثر بشر های که به این بیماری دچار می شوند، طوطی و یا کبوتر ویا بوقلمون در خانه نگه داری می کنند . این بیماری همچنین از انسانی به آدم دیگر نیز منتقل می شود .
وسیع ترین دسته ای که بضاعت ساخت بیماری را دارا‌هستند از انسان و پرنده ها ایجاد شده میباشد . مدل های که در موجوادات دیگر یافت شده می باشد اکثر اوقات موجب بیماری نمی شوند .
عفونت از شیوه مدفوع، ادرار، بزاق، ترشحات چشم و بینی و گرد و غبار مالامال ها منتقل می شود . این عفونت از طرز تنفس و یا این که میل کردن دگر پرنده ها و یا بشر منتقل می شود . از طرز تخم هم ثابت گردیده می باشد که در مرغابی ها و غاز ها و بوقلمون ها منتقل می شود . دوره کومون این بیماری در طیوران دربین چندین ماه تا چند سال متغیر می باشد .
در پرنده ها این بیماری با التهاب دیده ها و مشقت در تنفس و ادرار سبز همپا است . البته این بیماری همیشه در پرنده ها یار نشانی های خاصی نیست، این مدل پرنده ها ناقل این بیماری میباشند . هرگونه استرس وارد گردیده به پرنده ها از قبیل استرس حمل و نقل، تغذیه ضعیف، بیماری های دیگر، ضعیف بودن کارایی تهویه ها ویا تخم گذاری موجب بیدار شدن این باکتری وایجاد بیماری هم پا است .
معمولا انسان ها در اثر ذرات عفونی آویزان در هوا مبتلا التهاب می شوند . زمان کومون این بیماری در آدم در بین 5 تا 14 روز میباشد . علائم عمومی این بیماری در بشر تب آنفولانزایی، اسهال، لرزش، کونژکتیویت و زخم شدن گلو می باشد .
آزمایش های تشخیصی متعددی وجود دارد اما بهترین تست برای ردیابی این بیماری P .C .R است و آلرژی متعددی دارااست .
داروهای مطلوب این بیماری تتراسایکلین و داکسی سایکلین است . در بشر به دوران 3 هفته و در پرنده ها 45 روز تحت معالجه قرار می گیرند .
سالمونلا:
سالونلا یک باکتری گرم منفی است که در آدم و پرنده ها و سایر حیوان ها ساخت بیماری می نماید . این باکتری می تواند در خاک و آب بازه زمانی های متعددی زنده بماند .
تعداد متعددی از سروتایپ های سالمونلا که بضاعت بیماری زایی دارند، شناخته شده می‌باشد . کلیه سروتایپ ها قادرند در خوراک ایجاد سم کرده و غذا را مسموم کنند . وجود خویش سالمونلا و سم ساخت شده آنها، هر دو می تواند ایجاد بیماری نماید .
بیماری سالمونلا در پرنده ها می تواند از طرق، خوردن طعام های آلوده و کثیف ، آب و تخم مرغ های دربردارنده سالمونلا و یا این که از روش پوسته تخم مرغ روی دهد . این باکتری ممکن هست در مرغ ها و یا این که کبوتر ها باشد اما آن‌ها در ظار سلامت هستند . عفونت در پرنده ها همراه با سستی، از دست دادن اشتها، نخوردن آب و توسعه و گسترش آرتریت همپا می باشد . در طوطی ها ممکن است که اسهال خونی ، افسردگی شدید ، ارتقا سلول های سپید خون و آخر و عاقبت مرگ را در پی داشته باشد .
اکثر زمان ها انسان هایی که به این بیماری مبتلا می شوند به دلیل آلودگی خوراک به این باکتری و مخصوصا طعام هایی که از پرندگان خانگی و تولیدات آن ها تهیه و تنظیم گردیده است، می باشد . برای مردم زمان کومون این بیماری 6 تا 72 ساعت هست . استفراغ، اسهال خونی، تب و کم آبی رنگ بدن از عوارض این بیماری می باشد . برگشت تندستی در این بیماری 2 تا 4 روز میباشد . سالمونلا از روش آدم به آدم هم می تواند منتقل شود . انسانهای آلوده و کثیف به سالمونلا هم می توانند سبب ساز بیماری در پرنگان شوند .
تشخیص این بیماری در پرنده زنده خلل هست زیرا که پرنده ها به صورت متناوب در گیر می شوند . آزمایشهای کشت میکروبی از کلواک و مدفوع در تشخص بیماری بسیار کمک کننده میباشد .
درمان پرنده ها آلوده به این بیماری توسط آنتی بیوتیک های حاذق که در آزمایشهای کشت میکروبی حساسیت آنان تعیین گردیده میباشد برای 3 تا 5 هفته چهره می گیرد . پرنده هایی که عالی می شوند ممکن می باشد ناقل و حمل کننده سالمونلا شوند .
آنتی بیوتیک ها معمولا در انسانها مصرف نمی شوند مگر در مواردی که تب و سپتی سمی وجود داراست .
آلوئولیت
آلرژیک: این بیماری اسم های متعددی داراست از جمله، پنومونی افزایش حساسیت، پنوموکونیوزیس و بیماری ریوی در کبوتران . این بیماری در انسانهای که نسبت به مالامال و یا غبار لبریز یا این که کسانی که با کبوتران سرو کار دارند چشم می شود . نماد های این بیماری ممکن است در دو سال خود را نشان دهند البته اکثر اوقات تا 10 الی 20 سال این نشان ها بارز می‌باشند .
این بیماری به سه شکل حاد، ذیل حاد و مزمن دیده می شود . فرم حاد، در اثر استنشاق پر و یا این که غبار مالامال ویا در معرض مدفوع پرنده ها در زمان 4 ساعت قرار داشتن، به‌وجود می آید . علامت های فرم حاد، عطسه، رنج در تنفس، حس سوز و سرما و تب می باشد . در صورتیکه شخص از آن موقعیت زود خارج بیاید، معالجه خاصی نمی خواهد و نماد های بیماری از فی مابین خواهد رفت . در فرم زیر حاد شخص طی دوران برهه زمانی بیشتری در معرض موارد آلرژیک قرار داراست . سرفه های کم آب و سختی تنفس رو به ارتقا خواهد گذاشت . در این فرم هم درصورتی که شخص از مورد ها آلرژیک به دور شود خویش به خویش بهبود پیدا خواهد کرد و علامتها نیز از بین خواهد رفت . در شرای شخصی به فیس مداوم با موردها آلرژیک زا راز و عمل داشته باشد به فرم مزمن در گیر خواهد شد . این فرم دیگر قابل بازگشت نمیباشد و علامتها آن هم سختی در تنفس به فیس آشکارا پیش رونده ، عطسه خشک و کاهش وزن می باشد .
آلوئولیت آلرژیک ظرفیت ششها را کاهش می دهد و باعث زخم به آلوئول های ریه می شود .
هر چندین این بیماری در اشخاصی که به صورت ژنتیکی مستعد این بیماری می‌باشند صورت میدهد، البته می توان اقداماتی را برای کاهش در معرض قرار گیری در برابر موارد آلرژیک زا انجام بخشید . این مورد ها مشتمل بر پاک کردن قفسها به صورت روزانه، شستوشوی مکرر طیوران پرهیز از ازدحام آنها، تهویه هوای مناسب و استعمال از سیستم های تمییز کننده هوا .
کمپیلو
باکتریوزیس: این بیماری در اثر باکتری کمپیلو باکتر ژژونی چهره می دهد . این باکتری، گرم منفی و دارای اسپور غیر متحرک هست . این باکتری انسانها و مدل های مختلفی از حیوان‌ها را پایین تاثیر قرار می دهد بویژه طوطی سانان ( طوطی) و گنجشک سانان( فنچ و قناری) . این باکتری در روده کوچک( ژژنوم و ایلئوم) و کولون ( روده بزرگ) معاش می کند و به چهره فلور ارگانیک بسیاری از پرندگان بشمار می رود . نگه داری پرنده ها وحشی به چهره آزاد سبب ساز توسعه بیماری و انتقال بیماری به فیس دهانی- مدفوعی می شود . علائم کلینیکی این بیماری هپاتیت، بی حالی و رخوت، از دست دادن اشتها، کاهش وزن و اسهال زرد رنگ می‌باشد . مرگ و میر نیز ممکن می باشد چشم شود .
این بیماری ممکن است در اثر خوردن پرندگان بیمار و یا این که فراورده های آنان به انسان منتقل شود . علامت ها آن دل درد، تب، اسهال و سر درد در 2 تا 5 روز ادامه خواهد داشت . زنهای آبستن، اشخاص ضعیف و افرادی که ایمن ضعیفی دارا هستند بیتر در معرض خطر می‌باشند . اشخاصی که با مرغ و پرندگان خانگی راز و فعالیت دارند در وحله اولیه خطر می باشند . تست های خونی و قطع سازی ارگانیسم ازمدفوع و کشت آن برای تجویز دارو به کارگیری می شود . بهبودی با درمان با آنتی بیوتیک ها و استراحت ،7 تا 10 روز انجام می شود .
نیوکاسل:
برهان بیماری نیوکاسل، پارامیکسو ویروس میباشد که پرنده ها و انسانها را مریض می کند . این بیماری عمده در بین پرندگان وحشی عمومیت داراست . ویروس این بیماری از طرق دهانی، تنفسی و از روش مدفوع منتقل می شود . نشانه ها این بیماری، نماد های تنفسی، اسهال و علامتها عصبی از قبیل فلجی، رمز نافرم( کله بادی)، حرکات چرخشی به دور خود و هجوم بیماری به چهره یکدفعه می باشد . بعض از پرنده ها زنده خواهند واند ولی یکسری از آنها خواهند مرد .
کسانی که در خطر هستند معمولا افرادی میباشند که با طیوران و یا محصول ها آنها سر و کار دارند . زمان کومون این بیماری فقق یکی دو روز می‌باشد . کونژکتیویت و تب و لرز و بی حالی از علاءم این بیماری در انسان هست . بازگشت تندستی حدود 3 هفته ارتفاع خواهد کشید .
تشخیص قطعی این بیماری در آدم و یا پرندگان با انقطاع کردن این ویروس می باشد . معالجه خاصی برای این بیمار وجود ندارد و با معالجه های حمایتی مثل نوشیدن آب زیاد، استراحت و خوراک های مطلوب می بضاعت و توان به بهبودی نسبی رسید .
سل
مرغی : توسط مایکو باکتریوم ویوم ایجاد می شود که قربت زیادی با باکتری سل انسانی و گاوی داراست .در پرندگان M .avium سبب بیماری ناتوان کننده مزمنی با ندول های سلی می شود . در آدم عفونت M .avium یابه رخ تنفسی در خردسالان ویا بصورت موضعی در بزرگسالان پیدایش می کند که که با تورم گره های لنفاوی ناحیه همپا میباشد . تولید عفونت در کسانی که فقدان ایمنی دارا هستند به صورت حادتر می‌باشد .
M .avium از شیوه میل کردن غذا و یا آب توسعه و گسترش می یابد . گله های مرغ می بایست نابود شود . در حالی که بیشتر مایکو باکتریوم ها با آنتی بیوتیک ها قابل معالجه هستند، عفونت M .avium استثنا می‌باشد .
در شرای پرنده ای در گله شما دچار این بیماری شد بلافاصله آن را از گله خود قطع نمایید .
سه
دسته علامت گوناگون از این بیماری گزارش شده می‌باشد : 1- نوع کلاسیک آن که یار با ندول ها و گرانول هایی در همگی ارگانیسم هاست .
2- گونه دوم آن یار با ایجاد آسیب در لوله های گوارشی می‌باشد . در این مدل میزان زیادی از این باکتری در مدفوع چشم می شود .
3- اشخیص این فرم مضاعف ایراد می باشد زیرا که این فرم نماد های بارزی برای تسشخیص وجود ندارد . این فرم اکثر در قناری و فنچ ها صورت می دهد .
M .avium مضاعف به آنتی بیوتیک ها مقاوم هست . در بشر برداشت گره های لنفاوی توسط جراحی اغلب برای درمان عفونت لازم است .
مردمی را که دچار سل انسانی هستند، نباید هیچ گاه اذن بدهید آنان به سالن های شما وارد شوند .


برچسب: دستگاه جوجه کشی، ماشین جوجه کشی، خرید دستگاه جوجه کشی، خرید ماشین جوجه کشی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ دی ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۰۷:۱۷ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)

سطح پیک تولید

  یکی از فرآیند دارای اهمیت در تغذیه مرغان تخمگذار در تراز زمانی در بین انتقال به قفس تا پیک ساخت می باشد زمان انتقال در کشورهای دیگر معمولا یک هفته پیشین از آغاز تخمگذاری یعنی حدود 18 هفتگی می‌باشد در این دوران کوتاه مرغ یکسری وظیفه کلیدی را بایستی به انجام برساند با محیط تازه عادت کند تخمگذاری را شروع کرده وبا درصدی عالی ادامه دهد و عاقبت رشد بدنی خویش را کامل نماید براین اساس جهت تامین اهداف فوق و به فعل درآمدن ظرفیت ژنتیکی مرغ به برنامه تغذیه ای مناسبی احتیاج می باشد که سطوح بالای مواد مغذی مسئله نیاز مرغ را تامین کند گاهی زمان ها تامین نیازهای مرغ زیر برنامه های تغذیه ای معمول در مرغداریها زیاد اختلال می گردد چون همیشه ارتقاء نیاز مرغ به مواد مغذی با ارتقا مصرف غذا هماهنگ نمیباشد براین اساس درچنین مواقع بحرانی می بایست خوراکی قویتر ازنظر انرژی و مواد مغذی دیگر مورد مصرف قرار گیرد روشهای معمولی تنظیم جیره های مرغان تخمگذار برمبنای انتخاب نیازهای فردی مرغان به مواد مغذی متعدد در فرایند متعدد ساخت می باشد آنگاه بر مبنا متوسط مصرف طعام در گله جیره زمینه نیار را فرموله می کنند لذا احتیاجات هر مرغ با مصرف مقدار میانگین گله برآورده می شود.

گروه طیوران صنعت فاخته

این روش محاسبه درگله های پیر که نسبتاً همگی مرغان در هم اکنون ایجاد بوده و مصرف غذای کم وبیش یکسانی دارندایده آل می باشد ولی در برهه زمانی انتقال تا پیک تولید تمامی مرغان از نظر موقعیت فیزیولوژیک یکسان نیستند در چنین گله هایی معمولا دودسته مرغان به طور کامل متمایز وجود دارند: 1- آندسته از مرغهایی که هنوز به ایجاد نیامده اند و در فیض غذای کمتری می خورند .
2- آنهایی که تولید شان شروع گردیده و غذای بیشتری می خورند بعبارت دیگر در چنین گله هایی میانگین مصرف غذا معنای صحیحی نداشته و صرفا عددی است فرضی که حد اواسط دربین این دو گروه می باشد .
درحال حاضر این سوال پیش می آید که آیا در چنین تراز ای گزینش نیازها و مقدار طعام مصرفی مرغان برمبنای گله رویه صحیحی هست ؟ احتمال دارد خیر و خوبی در حقیقت دراین تراز انجام چنین روشی دوچندان منحرف کننده هم می باشد برای نمونه در‌صورتی‌که بخواهیم میزان کلسیم جیره یک گله نو منتقل شده به قفس را برمبنای میزان نیاز کلسیم مرغان تخمگذار فرموله نماییم ولی اندازه مصرف غذای گله هنوز در توان پایینی باشد اندازه کلسیم مرغان بطور تئوری 5% حساب و کتاب می شود . در راستی مقدار کلسیم حساب و کتاب گردیده مضاعف فراتر از حد زمینه نیاز هر دو تیم بوده و موجب آسیب رساندن به مرغان و کاهش خوش خوراکی طعام می شود مرغان به تخم نیامده در این راه و روش تاثیر نامناسب حساب و کتاب میزان غذای مصرفی برمبنای میانگین مصرف غذای روزانه گله نشان داده می شود درچنین مواقعی جهت جلوگیری از تغییرات شدید فرمول غذایی که در فیض حساب و کتاب میانگین مصرف غذا ممکن می باشد اتفاق بیافتد خوب تر می‌باشد نسبت برآورد مصرف غذایی مرغانی که در درحال حاضر ایجاد می باشند مبادرت نمود .

این جیره بر مبنا رتبه حرارت محیطی میان 32-18 مرتبه سانتی گراد تنظیم شده میباشد چنانچه رتبه حرارت محفظه از 32 رتبه بالاتر رود باید نسبت به تغییرات جیره جهت خنثی کردن اثرات کاهش مصرف غذا مبادرت نمود درچنین مواقعی باید کلیه اقلام جیره را به جز انرژی به میزان 12-10% بالا برد در شرای مرتبه حرارت محیط کمتر از 18 جایگاه سانتی گراد بشود در این حالت هم بایستی کلیه مواد مغذی جیره را به جز انرژی به میزان 12-10% کاهش اعطا کرد بنابراین پیشنهاد می شود که از این جیره برای تمامی گله های تخمگذار در مدت فی مابین انتقال به قفس تا پیک ساخت به کار گیری نمود تا زمانی که قابلیت و امکان به کار گیری ازمیانگین مصرف خوراک مقدور گردد آن گاه از تراز پیک ساخت یعنی زمانی که سطح مصرف طعام ثبت شده و همه مرغان در درحال حاضر تولید می باشند میتوان با به کارگیری از میزان مصرف طعام و همینطور نیازهای غذایی مرغان در هر تراز خاص از ایجاد نسبت به فرموله کردن جیره مطلوب اقدام نمود .


برچسب: دستگاه جوجه کشی، ماشین جوجه کشی، خرید دستگاه جوجه کشی، خرید ماشین جوجه کشی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دی ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۲۲:۴۱ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)

ساخت جوجه های گوشتی نر اکثر به امداد عصاره سیر تزریق عصاره سیر

 به جنین جوجه ها در فرآیند اولیه تکامل سبب ساز ارتقاء جمعیت جوجه های گوشتی نر در طی تست انجام شده در خاورمیانه گردیده می باشد .
از آنجایی که جوجه های گوشتی نر نسبت به جوجه های گوشتی ماده سرعت بالا تر رشد می کنند و ضریب تبدیل پائین تری دارا‌هستند ، تعجب آور نمی باشد که کوشش هایی جهت افزیش جمعیت جوجه های نر هچ شده رخ گیرد . محققین اثرات نسبی عصاره سیر و یکسری محرک گیاهی دیگر را در تغییر تحول جنسیت جوجه ها مسئله مقایسه قرار دادند . محرک های گیاهی در هفته های ابتدایی منجر پرورش غدد بیضوی در جوجه های گوشتی فرآورده ماده گردیده اند .

گروه طیوران صنعت فاخته


تخم مرغها بوسیله یکی از ترکیبات محرک کننده ( و هم آب مقطر به تیتر تیم شاهد ) در سن 5 روزگی تلقیح شدند و هنگام جوجه آوری ، جوجه های حاصله گزینش جنسیت شدند و تا سن 8 هفتگی پرورش داده شدند . نسبت فرآورده نر به ماده در تیم در اختیار گرفتن 1/1 به 1 بود که به طور مشخص کمتر از سایر تیم ای آزمایشی بود . عصاره سیر سبب ایجاد نسبت 6/2 به 1 گردید که در هنگام به کارگیری از محرک های گیاهی دیگر این نسبت تا 5 به 1 ارتقا یافت .
در این گروهها هیچگونه تغییری در اندام یا این که همت جوجه های گوشتی تا سن 8 هفتگی مشاهده نشد


برچسب: دستگاه جوجه کشی، ماشین جوجه کشی، خرید دستگاه جوجه کشی، خرید ماشین جوجه کشی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دی ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۴۸:۴۴ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)

رشد بوقلمون در فصل تابستان یا این که هوای گرم

با این که فصل تابستان گرم برای گردش و تفریح دلپذیر است البته برای صنعت رویش بوقلمون غیر مطلوب می باشد در این حالت اندازه رشد و ایجاد تخم عمدتا به یاد ارتقا کرچی کاهش می یابد . که یک اثر کاهشی نامتناسب در تولید گوشت سینه بوقلمون داراست .
می بایست از خویش پرسید که چه چیز می تواند این اثرات زیان آور را کاهش دهد؟ برای حل این مشکل معمولا عاقلانه به نظر می رسد که به علت اساسی این مسئله برگردیم . او‌لین مورد در قضیه رویش بوقلمون این می باشد که آن ها بتوانند زنده بمانند و این بدان مفهوم می‌باشد که سکو حرارت تن آنان می بایست در وضعیت متغیر محیطی اثبات بماند . سکو حرارت نرمال بدن بوقلمونها 41 تا 41/2 مرتبه سانتی گراد می باشد . هضم غذا, فرایند رشد و عمل در بوقلمون ایجاد حرارت می کند که دفع این حرارت باید از طریق تشعشع حرارتی و انتقال فیس گیرد و وقتی ضروری باشد بوقلمون می تواند با له له زدن (نفس نفس زدن) اندازه اتلاف حرارتی را به طریقه خنک شدن تبخیری افزایش دهد .

گروه طیوران صنعت فاخته


برچسب: دستگاه جوجه کشی، ماشین جوجه کشی، خرید دستگاه جوجه کشی، خرید ماشین جوجه کشی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۰:۱۰ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)

تهویه و سرعت جریان هوا در سالنهای رویش بوقلمون


مقدمه مرغها در ساختمانهایی با محیطی در اختیار گرفتن گردیده رویش می یابندتا در این محفظه رویش و تولیدشان را زیاد نمایند .یک سیستم تهویه نقش مهمی را در کنترل این محفظه بازی می‌کند .ادراک و فهمیدن بکار گیری اصول سیستم تهویه کمک می‌کند که بتوانید سیستم تهویه خویش را بهتر و کارامدت واقتصادیتر رئیس کنید .ساخت افزایش یافته و هزینه کاهش یافته معمولا سود اوری را زیاد می‌کنند .
انگیزه این مقاله اینست که برخی از مفاهیم سیستم تهویه وفاکتورهای اساسی که بر میزان جابجایی هوای زمینه نیاز در کنترل حرارت – رطوبت – و غلظت گازهادر درون سالن بوقلمون را ابلاغ کند .

گروه طیوران صنعت فاخته

 


برچسب: دستگاه جوجه کشی، ماشین جوجه کشی، خرید دستگاه جوجه کشی، خرید ماشین جوجه کشی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ دی ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۲۹:۱۵ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)

اهمیت تغذیه جوجه آنگاه از هچ و رابطه آن با تلاش گله در پایان تغذیه

 جوجه هم پا با کیسه زرده بزرگی که حدود 20 درصد ازکل وزن بدن را تشکیل می دهد سر از تخم در می آورد کیسه زرده حاوی میزان زیادی چربی و پروتئین بوده این مواد مغذی ، 50 درصد انرژی و 43 درصد پروتئین مورد نیاز جوجه را در یکسری روزاول معاش تامین می نمایند مواد غذایی کیسه زرده به سرعت کاهش یافته اکثر وقت ها تا روز سوم تماما جذب می شود هشتاد درصد چربی زرده در نقطه پایان اول روز خروج جوجه مصرف می شود میزان تری گلیسرید جانور در زرده درهنگام خروج از تخم کمتر از یک گرم بوده و اگر تری گلیسرید به عنوان منشا انرژی اولیه فرض شود بدین ترتیب یک گرم تری گلیسرید با شرط راندمان 95 درصد تنها توانا به تامین 8 تا 9 کیلوکالری انرژی متابولیسمی می باشد اما اندازه نیاز جوجه به انرژی خیلی بخش اعظم از این حد بوده تری گلیسرید موجود در زرده به تیتر صرفا مبداء انرژی سپس از خروج جوجه از تخم کفایت نمی کند لذا دسترسی به غذا پس از خروج جوجه از تخم ضروری و اضطراری می باشد .

گروه طیوران صنعت فاخته

 


برچسب: دستگاه جوجه کشی، ماشین جوجه کشی، خرید دستگاه جوجه کشی، خرید ماشین جوجه کشی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ دی ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۲۹:۵۶ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)

آنزیمهای مورد استفاده در صنعت طیور

 آنزیمها،پروتئینهایی هستند که در واکنشهای شیمیایی تن به تیتر کاتالیزور کار می کنند و موجب انجام و سرعت بخشیدن به این واکنشها می شوند . عمکرد کلیدی آن‌ها در روده پرندگان عبارت از هیدرولیز می باشد که مولکولهای گرانقدر را به گونه های کوچکتر قابل استفاده برای پرندگان می شکنند . نشاسته یک عدد از حاملهای اصلی انرژی در گیاهان می باشد . سیستم آنزیمی طیوران بطور معمول این مولکولها را به قندهای ساده ای می شکند که بعداً جذب می شوند . پلی ساکاریدهای غیر نشاسته ای (NSP) نقش ساختمانی دارا هستند و در دیواره سلولهای گیاهی یافت می گردند . این نوع پلی ساکاریدها قابل هضم برای طیوران نیستند و می توانند در هضم دیگر مواد مغذی جان دار در جیره مداخله نمایند . آنزیمها را می توان برای شکستن پلی ساکاریدهای دیواره سلولی مورد استعمال قرار داد تا آنان را به مولکولهای با وزن مولکولی کمتر تقسیم کرده و عمل جذب را برای پرندگان میسر سازند .

گروه طیوران صنعت فاخته

 


برچسب: دستگاه جوجه کشی، ماشین جوجه کشی، خرید دستگاه جوجه کشی، خرید ماشین جوجه کشی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دی ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۱۸:۵۳ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)

عایق مورد نیاز سالنهای مرغداری در آب و هوای گرم

بطور کلی قیمت عایق بندی برای آب و هوای معتدل و سرد تشخیص داده می شود در رتبه اول اکثر اوقات وقت ها گرم نگهداشتن پرندگان در مقابل هوای سرد با دستکم سوخت اندیشیده می شود به هر درحال حاضر با وجود اینکه طرز قیمت عایق بندی در فصل تابستان گوناگون می باشد محافظت پرنده در پیش‌روی استرس گرمایی بوسیله انتقال گرما از نحوه سقف سالن دارای اهمیت می باشد همچنین نگهداشتن دما در حد تعادل تا خنک در زمانیکه گرمای هوا بیشتر بالا می رود ضروری می باشد ادراک این مورد بخش اعظم برای ساخت کنندگان و کارکنانی که درچنین محفظه هایی کار می نمایند دارنده اهمیت می باشد که عایق بندی سقف سالنهای مرغداری و سیستم تهویه هر دو ضروری می باشد . چنانچه طیوران در جایگاههای غیر عایق بندی در آب و هوای گرم مراقبت شوند هر یک‌سری که دارنده سیستم تهویه خوبی نیز باشند بایستی توقع تلفات فی مابین 10 تا 15 درصد و شاید فراتر را نیز داشته باشیم . طی یک پژوهش در جنوب غرب آمریکا میزان مرگ و میر در سالنهای فاقد عایق بندی و سالنهایی که سقف آنان از عایق بندی مناسبی برخوردار بوده می باشد حتی در قوانینی که دمای محیط از حد متوسط بالاتر بوده است نتایج زیر حاصل گردیده می‌باشد .

گروه طیوران صنعت فاخته
ماکزیمم
دما شاخص تلفات % سالنهای
هم پا با عایق بندی سقف : 3/33-92 5/0 سالنهای
بدون عایق بندی : 2/37-99 3/14 قرار تصاحب کردن در عرض جغرافیایی نزدیک به خط استوا جایی که خورشید مستقیما در بالای عرض راز می باشد و گرمای هوابیشتر می باشد منجر ضررو خسارت اکثر می شود و دراینجا تصاحب کردن بهترین تصمیم برای داشتن عایق بندی ضروری میباشد .
نداشتن عایق بندی در سقف ، موجب بالا رفتن مرگ و میر میشود .
تاثیر
گرما و سوزوسرما بر روی پرنده ها : دمای نرمال تن 41 درجه سانتی گراد می باشد طیور از انرژی غذا برای محافظت دمای داخلی و تهیه فعالیت داخلی و کار عضلانی به کارگیری میکنند انرژی جانور در خوراک معمولا برای محافظت اعمال ارگانیک و برای پرورش و تولید بکار می رود برای جوجه های گوشتی و پولتها ، شایسته ترین میزان تغییرات دما در محدوده 33 مرتبه سانتی گراد در بازه خروج از تخم تا 23 سکو سانتی گراد درهفته چهارم می باشد واین تا انتها زمان ثابت هست شایسته ترین مقدار جایگاه حرارت برای مرغهای تخمگذار از 28-26 مرتبه سانتی گراد می باشد تحت شرایط معمولی طیوران گرمای زیادی را تولید می کنند که تن آن ها این گرما را از دست می‌دهد در فیض این دستور موجب بالا رفتن گرمای محیط می‌گردد با ستثنای اوایل دوره کرچی در سالنهای مرغداری در آب و هوای سرد هیترهای تکمیلی کوچک ضروری می شوند تنها در قوانینی که از مادرهای تصنعی استعمال شود نیاز به گرم کننده های دیگر نمی باشد .در صورتی‌که سوای هیچ علتی اندازه گرمای پرنده ها بیش از حد بیشتر شود و پرنده نتواند ازاین گرمای مازاد رها شود اندازه غذای آنان کاهش پیدا می کند و در سود ایجاد گرمای آنها کاهش پیدا می کند در اینصورت میزان متابولیسم و تولید حرارتی مبنا آن ها کم می شود زمانی که گرمای مجاور پرنده دوچندان شود پرندگان می توانند با به کارگیری از راه و روش تبخیر از خط مش مجاری تنفسی و ریه و عبور هوا از بالای راز خنک شوند همچنین هرگاه که پرنده شم گرما کند با نفس نفس زدن گرما را از بدن خویش بیرون می نماید همچنین در هنگام گرمای بسیار پرنده ها با بالا نگهداشتن بالهای خویش وافزایش اندازه گردش خون وعبور آن از مرحله تن و پاها گرمای بدن خود را کاهش می دهند این واکنشی می باشد که مرغ های گوشتی و تخمگذار در هنگام مصرف غذا از خویش نشان می دهند چنانچه پرنده نتواند از این گرمای فراوان رها شود عاقبت می میرد سقفهای فلزی تا 150 رتبه فارنهایت و یا این که عمده به وسیله خورشید گرم می شوند و مقادیر زیادی از این گرما به پرندگانی که در ذیل آنان قرار دارند تابیدن می‌نماید بنابراین عایق بندی ذیل بام برای مسدود کردن رویکرد انتقال گرما از شیوه تابش به طیوران اضطراری هست .
از
چه چیزهایی برای عایق بندی استعمال می کنیم : از هر ماده ای که میزان گرما را کاهش دهد برای عایق کاری یک مکان میتوان به کار گیری نمود اجرای عایق بندی برای مکان های سرد هر چندین که گرما توسط پرنده یا این که دستگاه گرم کننده تولید شود به شرط آنکه از دست دادن گرما را کاهش دهد به کار گیری می شود استفاده از کامل شدن کننده های گرمایی به میزان سوخت مصرفی آن ها دارد چنانچه این عمل به درستی انجام شود به پرنده اجازه می دهد که از خوراک مصرفی در جهت سوخت و ساز موثر تر به کار گیری نماید . در هوای سرد گرما از شیوه رسانش از دربین سقف و دیوارها به هدر می رود برای نمونه : با فرض این که دیوارها از مصالح ساختمانی غیر عایق مرسوم ساخته شده باشد در صورتی‌که دمای بیرون 20 رتبه سانتی گراد نسبت به دمای درون سالن سردتر باشد و سالن عایق بندی نشده باشد در حدود 27 Btu در هر ساعت گرما از دست می دهد بیشتر نمودن متعادل عایق بندی هر دو طرف سقف و دیوارها به مقدار 5 سانتیمتر از فوم های پولی اورتان موجب کاهش گرما در حدود 3/3 sq /hr / Btu می شود استعمال از عایق درسالنهای مرغداری در آب و هوای گرم موجب کاهش نفوذ گرما از بیرون به درون تالار و تاثیر آن بر روی پرنده می شود برای مثال در آب و هوای گرم ارتقاء گرما از در بین سقف در جایگاه اول بوسیله تابش گرما اکثر از رسانش انتقال پیدا می نماید تابیدن گرما یک عدد از فرمهای تکثیر به صورت موج می باشد که در آن گرما از یک جسم گرم به سوی جسم سرد سوای انکه هوا از در بین آنان عبور نماید انتقال پیدا می نماید آفتاب حریق و هیترها و بخاری ها ی برقی جز گرم کننده های تابشی می باشند ایجاد گرمای تابشی به صورت شعله و یا این که نظیر المنت بخاری های برقی نمی باشد به حیث می برسد هر شی گرم در مقایسه با شی دیگر توسط اشعه و یا این که اشعه مادون قرمز گرما را انتقال دهد تابیدن گرما ممکن می‌باشد همانقدر که یک جوجه را به وسیله تابیدن گرما بوسیله مامان تصنعی و مصنوعی گرم می‌نماید نتیجه بخش و یا این‌که برای پرنده ها بزرگتر در هنگامیکه سقف عایق بندی نشده باشد و یا این که این که از عایق مناسبی برخوردار نباشد فاجعه آمیز باشد ورق های فلزی سقفها در سالنهای مرغدرای ممکن می باشد در فصل‌تابستان تا 66 مرتبه سانتی گراد گرم شود و در نقاط نزدیک به خط استوا میزان افزایش گرما اکثر است طی یک پژوهش درجنوب غربی ایالات متحده نشان داده شد که در سقفهای گالوانیزه که عایق بندی نشده بود در حدود 30 تا 35 رتبه سانتی گراد گرما از خویش ساطع می کردند معمولا حداکثر گرما در اوایل آن‌گاه از ظهر بر روی عرض جغرافیایی نزدیک خط استوا مقدار گرمای ساطع شده از خورشید بیشتر است به همین برهان عایق کاری سقف ها در این نقاط الزامی می باشد .
از
چه چیزهایی برای عایق بندی به کارگیری می کنیم : ازهر ماده ای که مقدار گرما را کاهش دهد برای عایق کاری یک مکان می بضاعت به کارگیری نمود اجرای عایق بندی برای مکان های سرد هر یک‌سری گرما توسط پرنده یا این که دستگاه گرم کننده تولیدشود به شرط آنکه از دست دادن گرمارا کاهش دهد استعمال می شود استعمال از تکمیل کننده های گرمایی به مقدار سوخت مصرفی آنها داراست چنانچه این فعالیت به درستی انجام شود به پرنده اذن می‌دهد که از طعام مصرفی در جهت سوخت و ساز موثرتر استفاده نماید .
گرمای تابشی مادرهای تصنعی و مصنوعی جوجه ها را محافظت می کند البته گرمای تابشی ازخورشید به پرنده زخم می رساند .
تاثیر
سقفهای عایق بندی گردیده بر روی گرمای باطن تالار ، طیوران و تهویه سالن : مقدار ارتقاء تابیدن گرما طبق مثال زیر نشان داده می شود .
1- برای 40 تا 50 فوت تالار ( متر 152* 12) این میزان sq /hr /Btu 35 و شاخص گرما در مجموع Btu 700000 می باشد .
2- قانون شصت برای طیوران بالغ در حدود Ib /hr / Btu 5 .
3- سیستمهای امروزی تهویه سالن های مرغداری برای خروج گرمای مضاعف طراحی می‌شوند برای نمونه نصب یک سیستم حرفه ممکن هست با گنجایش 000/200 فوت مکعب در هر دقیقه باشد .
4- ارتقاء گرما از سقفهایی که عایق بندی نشده می‌باشد اکثر از گرما از روش پرنده ها می باشد به همین خواسته سیستم تهویه می بایست در یک جای مناسب در سقف که عایق بندی شده طراحی و نصب گردد تا بتواند بطور کامل در هنگام افزایش گرما در سالن با آن مقابله نماید .
خطر
گرمای تابشی بر روی پرندگان : گرمای تابشی از سقفهای عایق بندی نشده می برسد و جلوگیری از آن نقص‌ است به خصوص برای سالن هایی که انتقال گرما درآن مشکل می باشد دمای هوا در این موقع در سالن ممکن می‌باشد به وسیله جذب گرما از طریق تابیدن بالا رود در اینصورت تهویه و انتقال هوای بالای رمز پرنده سوای شک و تردید می تواند که پرنده را از این گرما رها نماید تاثیر تهویه مطلوب برای پرنده ها فقط گذشته از جذب این گرما به وسیله پرنده می باشد کارکنانی که برای بازه طولانی از نظر هنگامی در سالن حضور نداشته و اکثر وقت ها از جامه سفید در سالن استفاه می کردند برای درک مبداء گرما و تاثیر گرما بر روی پرندگان ممکن میباشد اختلال داشته باشند و این مشکل رابرای نداشتن سیستم تهویه به جای عایق نبودن سقف در نظر گیرند خطر گرمای تابشی به وسیله سازمان مدیریت امریکا در دو سالن با گرمای تابشی و سوای آن از سقف با گرمای 105 سکو فارنهایت نشان داده شد که در اتاقی که گرمای تابشی بود 40 درصد پرندگان مردند ودراتاقی که دارای گرمای تابشی نبود شاخص تلفات 22 درصد بود این آزمایش نشان داد که تاثیر گرمای تابشی به مراتب عمده از گرمای انتقالی است .
استعمال از صفحه های باز تابنده برای مراقبت به تنهایی کافی نمی باشند .
قرار دادن عایق در زیر بام سبب ساز پرهیز از تابش رو به ذیل گرما می گردد و راه انتقال گرما را عمده از روش تابشی به نحوه سوق دهی تبدیل می کند درصورتی که چه در تست بی آلایش به لحاظ می رسد البته حساب و کتاب تاثیرات ظریف گرما از روش مواد عایق بندی به استدلال تبدیل راه انتقال گرما مشکل می باشد . انتظار می رود بیش تر نمودن 5 سانتی متر مربع از عایق پلی اورتان در سقف به اندازه 35 تا 5/3 از ارتقا گرما بکاهد بیش تر نمودن سیستم های خنک کننده نسبت به تهویه برای کاهش تاثیر گرمای تابشی موثرتر باشد .
کمترین عایق بندی برای سقفها 8 = R می باشد .
انتخاب
ماده عایق بندی : برای آب و هوای گرم عایق بندی سقفها به شرط آنکه ازورقه های پلی اورتان به ضخامت 5/1 اینچ استفاده شود از کمترین مقدار یعنی 8 = R توصیه می گردد عایق بندی عمده از 12 = R برای جلوگیری ازتاثیر گرمای تابشی در مقایسه با قیمت آن مطلوب نمی باشد برای راحتی کار یک راه بیش تر کردن مواد عایق تزریق آنان درسقف می باشد . ساخت سقف کاذب در زیر سقفهای شیروانی می تواند بر روی تهویه ارگانیک و کاهش گرما و رطوبت تاثیرداشته باشد . همینطور ایجاد سیستم تهویه به فیس تونل می تواند درکاهش گرما تاثیر داشته باشد به کارگیری از مواد بازتاب کننده در سقف سبب کاهش جذب گرما می گردد به هر حالا ناشن داده شده می‌باشد که این مواد به مقدار خیلی فراوان نتیجه گرما را زمانی که به تنهایی استعمال می شوند کاهش می دهد همچنین استعمال از عایق هایی که بصورت فویل تنظیم می شود برای باز تابیدن گرما مطلوب می باشند اماممکن می باشد به تنهایی تابش گرما مراقبت می کند عایق های بازتابنده به تنهایی پیشنهاد نمی شود مگر اینکه دیگر مواد عایق بندی در اختیار نباشند گشوده تابیدن از لایه سقف با رنگ سفید سقف می تواند سود بخش باشد اما به اندازه عایق بندی سقف تاثیر گذار نمی‌باشد .
ماهنامه
دنیا مرغداری – مهندس مهدی حسین خانی


برچسب: دستگاه جوجه کشی، ماشین جوجه کشی، خرید دستگاه جوجه کشی، خرید ماشین جوجه کشی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دی ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۲۵:۴۷ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)

دستورالعمل منش نگهداری و مهیا سازی و تزریق واکسنهای طیور

دستورالعمل منش نگهداری و مهیا سازی و تزریق واکسنهای طیور

 1 – تانک ازت مایع حاوی واکسن نباید در محل خیلی گرم مراقبت شود در غیر اینصورت ازت مایع خیلی سریعتر تجخیر می شود .
2 – آمپول های حاوی واکسن همواره می بایست تحت ازت مایع قرار گیرد به این ترتیب ازت مو جود در تانک به طور آراسته می بایست در دست گرفتن شود .

گروه طیوران صنعت فاخته


3 – ترکیب کردن محتویات آمپول در حلال بایستی در اطاق غیروابسته ای انجام شود .
4 – تمام مواد و اسباب کار قبل از خارج کرد آمپول از تانک ازت مایع روز میز آماده باشد .
5 – هنگام فعالیت و مهیا کردن واکسن از دستکش ماسک و عینک منحصربه‌فرد محافظ دیده به کار گیری شود و هنگام بیرون کردن آمپول از تانک ازت از آستین های بلند استفاده شود .
6 – در هر توشه فقط یک آمپول از تانک خارج شود و میله محافظ آمپول ها در تانک ازت صرفا تا حدی بالا کشیده شود که بتوان یک آمپول را برداشت و بلافاصله میله و آمپول های روی آن را به باطن ازت مایع برگردانده شود .
7 – آمپول خارج شده در بن ماری 27 مرتبه سانتی گراد قرار داده شود و به رخ چرخشی به آرامی جنبش داده شود به طوری که در دوران 20 ثانیه ذوب شود .
8 – آمپول را از بن ماری خارج و با دستمال کاغذی آن را کم آب فرمایید و در خط معین گردیده آن را بکشید . پیشین از شکستن آمپول مطمئن شوید که تمام محتویات آن در نصیب زیر آمپول قرار گرفته شود .
9 – تمام وسایلی که برای ادغام کردن و تزریق واکسن بکار برده می شوند پیش از این استریل شوند . سترون کردن می بایست در اتوکلاو ، با دمای 121 مرتبه سانتی گراد و 15 اتمسفر فشار به بازه 30 دقیقه انجام شود و برای استریل کردن از مواد ضدعفونی استفاده نشود .
10 – بعد از ذوب شدن آمپول دربردارنده واکسن فورا و در پهنا 30 ثانیه می بایست محلول واکسن را به باطن حلال وارد کرد .
11 – با استفاده از سرنگ استریل 5 تا 10 میلی لیتری و سوزن نمره 18 با قطر 2/1-1 اینچ محتویات آمپول به آرامی درون سرنگ کشیده شود . در چهره استفاده از سوزن های خیلی باریک و یا این که در صورت کشیدن واکسن با فشار و سرعت مضاعف ممکن می باشد یک‌سری از سلولها صدمه ببیند .
12 – سوزن سرنگ حاوی واکسن کشیده گردیده را درب لاستیکی بطری حلال به باطن سرنگ بکشید تا سرنگ تقریبا پر شود . به طور همزمان سرنگ را به آرامی جنبش دهید ، بعد محتویات سرنگ را با احتیاط و به آرامی در حلال تزریق نمائید . بعد از آن از تزریق واکسن به شیشه حلال ، آن را به آرامی جنبش دهید تا واکسن با حلال ادغام شود .
13 – حلال باید در جایگاه حرارت 6-4 رتبه سانتی گراد مراقبت شود و قبلی از استفاده به مقدار نیاز روزانه ، از گذشته در اتاق واکسن قرار داده شود تا به دمای اتاق 27-22 برسد و بعد از آن از آن استعمال کرد .
در چهره انتقال واکسن به باطن حلال 8 – 2 مرتبه سانتی گراد ویروس واکسن صدمه می بیند (نکته فراوان مهم) 14 – سپس از انتقال محتویات سرنگ به داخل حلال ، مقداری از حلال ، به داخل آمپول واکسن برگردانده شود تا محتوی آمپول تماما شستشو و مجدد به آرامی به باطن حلال برگردانده شود .
15 – حلالهایی که رنگ غیر ارگانیک و یا کدورت یگانه دارا‌هستند ممکن هست آلودگی میکروبی داشته باشند و نباید مصرف شوند .
16 – برای واکسیناسیون خوبتر می‌باشد از سرنگ های خود کار 1 سی سی با سوزن نمره 22-20 با طول 12-9 میلی متر به کارگیری شود .
17 – شیشه های حلال را به هنگام تزریق باید بطور آراسته و با آرامی حرکت داد . جنبش ها نباید آنقدر شدید باشد که کف ساخت شود .
18 – واکسن فراهم شده در کوتاهترین دوران ممکن مصرف شود و مقطع مصرف آن حداکثر یک ساعت عمده طول نکشد .
19 – گذشته از استارت تزریق سرنگ ها بایستی آزمایش شوند تا اطمینان حاصل شود که میزان تزریق به هر جوجه دقیقا 2/0 میلی لیتر هست .
20 – در طی استعمال از واکسن فراهم گردیده و تزریق آن به جوجه های دمای واکسن نباید به بیش از 27 سکو سانتی گراد رسد .
21 – بعضی از کمپانی های آفریننده واکسن پیشنهاد می نمایند که واکسن آماده گردیده در جریان تزریق بایستی در یخ محافظت شود . به همین جهت به راهبرد واکسن مصرفی و توصیه های آفریننده آن می بایست دقت شود .
22 – حداکثر سرعت واکسیناسیون باید 1500 قطعه جوجه در ساعت باشد .
23 – سپس از تزریق واکسن دست کم برای برهه زمانی 30 قیقه جوجه به درحال حاضر خود رها شود و فعالیت دیگری روی جوجه انجام نگیرد .
24 – شماره سریال واکسن و حلال مربوط به آن یادداشت شود تا در دوران اضطراری بتوان پیگیری اضطراری را انجام اعطا کرد .
25 – هیچ واکسن و یا این که حلالی را که تاریخ آن منقضی شده است مصرف نکنید .
26 – واکسن های روغنی نباید یار با واکسن مارک مصرف شوند چون فرمالین موجود در آن ها ویروس را از در میان می موفقیت .
27 – به منظور تاثیر واکسن و جلوگیری از تماس زود هنگام جوجه ها با ویروس بیماریزا در مرغداری از انتقال جوجه ها دستکم 6 ساعت پس از تزریق واکسن از کارخانه جوجه کشی به مرغداری اجتناب شود .
وسائل
و امکانات 1
– اتاق جهت فراهم سازی واکسن به بعدها حداقل 3×3 قابل ضدعفونی و شستشو 2
– فریزر 9 فوت 3
– میز کار به عرض اتاقک 4
– روپوش و کلاه و چکمه (به تعداد کافی) 5
– دستکش چرمی قطور یا این که ضد حریق 6
– عینک حافظ چشم 7
– اتوکلاو جهت استریل کردن وسایل(در انداره متوسط و قابل حمل) 8
– پنس متوسط (دو عدد) 9
– بن ماری (یک دستگاه) 10
– سرنگ 1-5 سی سی یکبار مصرف استریل به اندازه کافی (با تاریخ مصرف) 11
– رمز سوزن شماره 18 با طول یک اینچ جهت ادغام کردن واکسن به حلال 12
– دستمال کاغذی (به میزان کافی) 13
– سرنگ اتوماتیک 1 سی سی (به تعداد کافی) 14
– تانک ازت اضافی (1عدد) 15
– سر سوزن شماره 22 با ارتفاع 12 تا میلی لیتر (به تعداد کافی) 2
– واکسن بیماری نیو کاسل طیور Newcasttle
disease vaccine واکسن
های بیماری نیوکاسل در جمهوری اسلامی ایران به دو شکل پایین به مصرف می رسد : الف – واکسن های زنده :ide Live .
vaccine leofiliz از دو نوع B1 و لاسوتا می باشند که هر دو گونه ویروس واکسن بوده از اینرو به علت اساسی بودن در محافظت و مراقبت و کاربرد آن باید دقت زیاد مبذول داشت و دقیقا برابر دستورالعمل مؤسسه آفریننده اقدام کرد .
ب
– واکسن کشته : Inactivated vaccine ویروس بکار رفته در این مدل واکسن غالبا B1 ، لاسوتا و 74 بوده و غیر فعال می باشند . مصرف این مدل واکسن متعاقب مصرف واکسن های زنده نیوکاسل در گله های گوشتی ، مامان و تخمگذار تجارتی جهت ارتقا و یکنواختی عیار آنتی بادی بر مقابل بیماریها بکار می رود .
3
– واکسن گامبورو vaccine
Bursal disease دو دسته واکسن گامبورو در کشور ایران به مصرف می برسد .
الف
– واکسن زنده : freeze
dried Live vaccine ویروس بکار رفته در ایجاد واکسن از مدل Intermediate و مصرف آن در همگی بخشها و در کلیه گله های پرورشی (مرغ) برابر دستورالعمل مؤسسه سازنده واکسن اجباری می باشد . جهت گزینش دوران مناسب به کارگیری از این واکسن می بایست مرحله ایمنی مادری ، اندازه آلودگی منطقه و فارم و حدت ویروس بیماریزای منطقه را در نظر گرفت .
ب
– واکسن کشته : vaccine inactivated ویروس واکسن غیر فعال می باشد . مصرف این جور واکسن در گله های مادر قبل از دوران تخمگذاری ناخواسته می باشد .
4
– واکسن بیماری برونشیت عفونی : Infections Bronchitis vaccine دو
نوع واکسن برونشیت عفونی در ایران به مصرف می رسد : الف
– واکسن زنده : freeze
dried Live vaccine ویروس
بکار رفته در ساخت واکسن از سویه تخفیف حدت یافته ماساچوست (Massachusetts) می باشد و به دو صورت : الف
– Mass Type - H120 strain که ویروس واکسن تخفیف حدت بیشتری یافته و در سنین نخستین جوجه مصرف می شود .
ب
– Mass Type - H52 strain که ویروس قوی تر بوده و برای تقویت ایمنی حاصل از واکسن H120 در مرغان مامان و تخمگذار تجارتی مصرف می شود .
در بخش ها آلوده توصیه می شود واکسیناسیون در روزهای اولیه به فیس اسپری با قطرات درشت و یا قطره چشمی انجام گیرد .
ب
– واکسن کشته : Inactive vaccine ویروس بکار رفته در ساخت واکسن از سویه M41 و غیر فعال می باشد (کشته) مصرف این واکسن در گله های مامان و تخمگذار تجارتی قبلی از بازه تخمگذاری واجب می‌باشد .
5
– واکسن بیماری لارنگوتراکئیت عفونی طیور Laryngotracheitis . vaccine Fowl .
Live .
virus freeze dried این واکسن از ویروس تخفیف حدت یافته و به فیس لیوفیلیزه تنظیم می شود . مصرف این واکسن در مرغان مادر و تخمگذار تجارتی فقط در بخشها کثیف (که وجود بیماری در منطقه به ثابت رسیده و با سوابق واکسیناسیون وجود داشته باشد) با اعتنا به دستورالعمل مؤسسه تولید کننده واکسن ضروری می‌باشد .
6
– واکسن بیماری آبله طیور Fowl .pox
vaccine Live .virus .freeze .dried
این واکسن از ویروس تخفیف حدت یافته و به فیس لیوفیلیزه تهیه می شود . مایه کوبی طیور بر برعلیه این بیماری در ایران در مناطقی که سوابق بیماری دارند با اعتنا به راهبرد آفریننده واکسن تحمیلی و واجب هست .
7
– واکسن بیماری آنسفالومیلیت طیور Encephalomyelitis .
vaccine Avian Live
virus freeze dried ویروس این واکسن زنده و در جنین تخم مرغ انتشار یافته و به رخ لیوفیلیزه تنظیم می شود مصرف این واکسن در گله های مرغ مادر قبلی از ایجاد و در بازه زمانی تولک بری ناخواسته میباشد .
8
– واکسن بیماری کوریزای عفونی طیور Infection
coryza vaccine (inactive virus) واکسن مذکور دربردارنده 3-2 سویه باکتری (غیر فعال) می باشد که برای پیشگیری از بیماری قبل از شروع تخمگذاری در گله بکار می رود .
9
– واکسن بیماری سندروم کاهش تولید Egg drop . syndrom EDS, 76 inactive .
Vaccine واکسن نام برده غیر فعال بوده (Inactive) و جهت پیشگیری از بیماری سندروم کاهش تولید پیشین از شروع مرحله تخمگذاری بکار گرفته می شود .
10
– واکسن پاستورلوزیا وبای مرغان Fowl . cholera . vaccine inactive .
vaccine واکسن نام برده غیر فعال vaccine Inactive . واکسیناسیون مقابل بیماری در بخشها آلوده و کثیف در اردک – بوقلمون – غاز و مرغ سفارش می شود .
این واکسن بوسیله مؤسسه رازی و از سویه بومی پاستورلامولتوسیداتیپ A1 تهیه و تنظیم می شود .
در هم اکنون حاضر واکسن های کشته (Inactive) نیوکاسل +EDS,76+ برونشیت عفونی + گامبورو (چهارگانه) به صورت ترکیب برای مصرف در مزارع مرغ مامان و ادغام واکسن های کشته نیوکاسل + برونشیت عفونی EDS,76+ + برای مصرف در مزارع رشد پولت تخمگذار در لحاظ گرفته شده هست .
11-
واکسن بیماری کوکسیدیوز طیور این واکسن دربردارنده چهار نوع بیماریزایی ایمریا (نکاتریکس – اسرولینا – ماکزیما) می باشد و به چهره آشامیدنی جهت مصرف در گله های مادر در لحاظ گرفته گردیده می‌باشد .
12
– واکسن بیماری آنفلوآنزای طیور (H9N2) این واکسن از سویه های انقطاع گردیده در کشور ایران از سروتیپ (H9N2) و به شکل غیر فعال و به خواسته استعمال در گله های طیور صنعتی ساخته گردیده میباشد .


برچسب: دستگاه جوجه کشی، ماشین جوجه کشی، خرید دستگاه جوجه کشی، خرید ماشین جوجه کشی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دی ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۲:۰۸ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)

چگونگی کنترل بیماری نیوکاسل در طیور

بیماری نیوکاسل ( ND ) یک عدد از مهم‌ترین بیماری هایی می‌باشد که طیور و سایر دسته های طیوران را سرگرم نموده و تهدیدی جهانی برای صنعت طیور در سراسر دنیا می‌باشد . ویروس های مشخصی ، ادله پیدایش این بیماری میباشند .
مدل نخستین پارامیکسوویروس طیوران ( AMPV – 1 ) از جمله کارداران پیدایش این بیماری می باشند . این ویروس از جنس Avulavirus می‌باشد که در ذیل خانواده Paramixovirinae و خانواده Paramixoviridae قرار می گیرند .

گروه طیوران صنعت فاخته
ویروس واجد پوشش ، دربردارنده ژنوم سنس منفی RNA تک لایه ایی هست که نهایتا 15 کیلوبیس بوده و کدکننده RNA مستقیم ، RNA پلیمراز ، پروتئین های هماگلوتینین – نورآمینیداز ( HN ) پروتئین فیوژن ( F ) ، پروتئین ماتریکس ( M ) ، فسفوپروتئین ( P ) و پروتئین نوکلوئوکپسید می باشند .
این درحالیست که شدت و رنج اتفاق افتاد بیماری ، دست اندرکاران مختلفی چون سویه ویروس ، دسته پرنده و همینطور ، فاکتورهایی چون وضعیت تندرست همگانی پرنده ها ، بستگی دارد . جدایه های ویروس استدلال بیماری نیوکاسل ( NDV ) در 5 پاتوتیپ تقسیم بندی می گردند . توجه داشته باشید که پاتوتیپ های فوق ، با نشانه های بیماری فوق در جوجه های سرگرم ، دارای ارتباط می باشند .
Viscerotropic velogenic NDV : تولیدکننده بیماری وخیم و کشنده ایی هستند که ضایعات خون‌ریزی دهنده و برجسته ایی را در روده ساخت می کنند .
Neurotropic velogenuc NDV : قبلی از پیدایش نشانه های تنفسی و عصبی ، مسبب تلفات بالایی در گله ها می باشند .
Mesogenic NDV : تولیدکننده تلفات کم ، بیماری حاد تنفسی و همچنین ، آرم های تنفسی در برخی از پرندگان می باشند .
Lenthogenic NDV : باعث پیدایش بیماری های تنفسی ملایم یا این که نامشخص می شود .
Asymptomatic enteric NDV : ویروسی غیربیماری زاست که به رخ نخستین باطن روده ها نشر می شود .
ولی دقت داشته باشید که گروه های خاطره شده را نمی‌توان به راحتی از یکدیگر تفکیک نمود . این در حالیست که گزارشاتی مبنی بر مشاهده نشانه ها یاد شده در تیم های گوناگون ، منتشر گردیده هست . به اعتقادوباور بخش اعظمی از محققین ، بیماری نیوکاسل بدخیم ، فصلی بوده و سبب ساز پیدایش اپیدمی هایی در سراسر آفریقا ، آسیا ، آمریکای مرکزی و استرالیا می شود .
باتوجه به ضایعات اقتصادی بیماری نیوکاسل و تاثیرات آن بر تجارت جهانی ، رخداد این بیماری در طیور صنعتی را میتوان به OIE گزارش نمود .
باتوجه به مسادل یاد گردیده ، کنترل جهانی ND را تنها زمانی میتوان محقق نمود که همگی کشورها ، شیوع بیماری فوق در محدوده قلمرو خویش را به اداره های جهانی گزارش دهند .
پایه های ملکولی بیماری زایی به شکافت سکانس اسیدهای آمینه پروتئین فیوژن و همینطور ، بضاعت و توان پروتئازهای سلولی خاص در شکستن پروتئین فیوژن پاتوتایپ های مختلف ، بستگی دارااست . در خلال نشر ، قطعات ویروس بیماری نیوکاسل همراه با گلیکوپروتئین و همچنین F0 میباشند .
اعتنا داشته باشید که F0 به منظور ساخت حالات بیماری زایی ، باید شکسته گردیده و به F1 و F2 تبدیل گردد . آن نوع از ویروس هایی که در بخش های شکسته گردیده F0 دربردارنده اسیدهای آمینه منوبازیک هستند را غیربیماری زا می دانیم . چرا که این لایه ، تنها به آنزیم های تریپسین خارج سلولی شبه پروتئولایتیکی که درون سطوح غشای موکوسی ترشح میگردد ، اساسی می‌باشد . به این ترتیب ، پایین چنین حالتی ، بیماری فوق به رخ ناحیه ایی و سوای علامت ، باقی می ماند .
این درحالیست که سکانس های ویروس هایی با آمینواسیدهای دی بازیک در پروتئین فیوژن خود ، منجر پخش عمومی ویروس عامل بیماری نیوکاسل خراب می شوند .
تکنولوژی هایی زیرا بیولوژی ملکولی ، ما را قوی ساخته هست تا شعور بالاتری نسبت به بیماری زایی و خواص آنتی ژنی NDV دریابیم . از سوی دیگر ، تکنیک های بهبود یافته برای سکانس های نوکلوئوتیدی و همینطور ، در دسترس بودن اطلاعات سکانس های ویروسی بیماری نیوکاسل ، نتایج معناداری را در بررسی های فیلوژنیک ، ساخت خواهد نمود .

تنوع و گوناگونی ژنتیکی : تنوع ژنتیکی قابل توجهی در در میان ویروس استدلال بیماری فوق شناسایی شده می‌باشد . این درحالیست که بر اساس تحقیقات به عمل آمده ، ویروس ها ویژگی ها جغرافیایی ، آنتی ژنی و همچنین ، پارامترهای تمامی گیر شناسی خود را به اشتراک می گذارند .
چنین موردی به طور حتم ، در پردازش و بررسی کلیه گیر شناسی جهانی و پخش حوزه‌ ایی ND پرارزش خواهد بود . با محاسبه های نژادی ، این نکته را درخواهید یافت که در تاریخچه ND ، دو تفکیک کلیدی و دارای اهمیت روی داده می باشد .
یک عدد از تقسیم بندی ها ، سبب به ساخت دو کلاس یک و دو در مخزن اساسی این بیماری ( جور های وحشی آبزی ) گردیده می‌باشد . اخیرا و پس از ده سال 1960 میلادی ، چنین طبقه بندی هایی در صاحب خانه های ثانویه ( جوجه ها ) پدیدار گردیده می‌باشد .
کلاس دو شامل انواعی از گروههای ژنتیکی میشود که نشان دهنده وقوع افتاد در نواحی مختص ، توزیع موقت و همچنین ، ارتباطات در بین کلیه گیری های تعریف شده هست .
این گروهها مشتمل بر تمامی سویه های بدخیم شناخته گردیده ایی می باشند که مسئول شیوع پر سرعت الوقوع ND می باشند . اعتنا داشته باشیم که ژنوتیپ دو ، مشتمل بر ویروس هایی میباشد که در پرنده ها آبزی شکاری مقیم است . دیدنی آن که نسل بدخیم سویه های آندمیک استرالیایی در ژنوتیپ فوق قرار می گیرند . چنین ویروس های بدخیمی ، شباهت متعددی به آن مدل از عوامل بیماری زایی داراست که در استرالیا منجر بیماری آندمیک و بدخیم جوجه ها می گردد .
این درحالیست که در سال 1940 میلادی ، سویه های لنتوژنیک برای اولیه توشه در جوجه هایی در آمریکای شمالی یافت شد . این سویه ها ، در ژنوتیپ دو طبقه بندی میشوند . از این سویه ها در تهیه و تنظیم واکسن های زنده ( لاسوتا ، B1 ) به کارگیری شده می‌باشد . سویه های موسوم به VGGA نیز در به عبارتی تیم طبقه بندی میشوند .
بایستی این نکته را زمینه دقت قرار دهید که آیا استفاده از منش های کنترلی معقول می باشد یا این که خوبی . از سوی دیگر ، باید از بیماری پرنده ها کلیدی پیشگیری نموده و تعداد چنین پرندگانی را کاهش دهیم . با استفاده از سویه های مختلف واکسن های زنده یا غیرفعال می توان به درجاتی از حفاظت درمقابل بیماری ND دست یافت . واکسیناسیون ، با تولید جواب آنتی بادی محلی یا عمومی یا هردو ، پرندگان حیاتی درمقابل این بیماری را حفاظت می کند .
این درحالیست که به کارگیری از ویروس زنده ضعیف شده در سطوح موکوسی ، سبب ساخت ایمنی سیستمیک و همچنین ، محلی خواهد شد . به این ترتیب ، واکسیناسیون پرندگان مامان با واکسن های غیرفعال ، باعث بروز ایمنی همگانی همراه با حفاظت محلی کم می گردد .
برخی از محققین بر این باورند که ایمنی موکوسی ضد ویروسی به انواعی از آنتی بادی های محلی بستگی دارا‌هستند که از سطوح گوناگون اپیتلیوم ، به باطن سطوح موکوسی رانده می شوند .
در بیشتر موارد ، IgA به فیس محلی ساخت شده و از شیوه سطح ها اپیتلیال انتقال می یابد . ایمنوگلوبولین فوق ، واجد نوعی اجزای ترشحی می باشد که خنثی کننده فعالیت های ویروسی است . در مواردی هم ، گزارشاتی مبنی بر عمل محدودسازی چنین ترشحاتی در برابر ویروس ها ، منتشر گردیده میباشد . اما این نکته را به خاطره داشته باشید که این ترشحات ، بضاعت و توان پرهیز از افزایش و همینطور ، انتشار ویروسی پس از بروز درگیری های موکوسی را ندارند .
این نکته به اثبات رسیده هست که سویه های B1 ، LaSota ، VG/GA سطح ها بالاتری از IgA را منتقل میکند . بر شالوده نتایج تحقیقات به عمل آمده ، سویه های VG/GA ، پس از واکسیناسیون ، با به کارگیری از RT-PCR ، در مجاری تنفسی و روده ایی شناسایی شده اند . این درحالیست که به حیث می برسد چنین سویه هایی تمایل متعددی به حضور در روده ها دارا هستند .

خطوط مشی متفاوت : برخی از کشورها ، راه و روش ریشه کنی این بیماری را با استفاده از کشتار ناخواسته طیوران مریض و همینطور ، فنا محصولات مرتبط با آن ها پذیرفته اند . یک سری از کشورها نیز ، کاربرد واکسن های زنده خاص لنتوژن را مجاز می داند و در مواردی هم ، از واکسن های زیاد قدرتمند تر به کار گیری می کنند .
این درحالیست که در بعضا کشورها نیز ، چرخش دوچندان بدخیم این بیماری ادامه دارااست . چرا که چنین کشورهایی در تلاشند تا با واکسیناسیون پرنده ها ، از چرخش ویروس فوق ، خودداری به کار آورند .
سویه هایی از ویروس بیماری نیوکاسل که در واکسن های زنده تجاری موضوع به کار گیری قرار گرفته اند ، در سه گروه طبقه بندی میشوند : گروهی که فاقد آرم و علائم یگانه می باشند زیرا VG/GA و V4 . واکسن های لنتوژنیک نظیر B1 ، LaSota ، F و از سوی دیگر ، واکسن های منوژنیک چون Roakin ، Muktswar و Komarov .
انقطاع نمودن چنین سویه ها از یکدیگر به فاکتورهایی چون تعیین ، کلون کردن و همچنین برآورد معیارهای متفاوتت در تولید و بکارگیری آنان گشوده می‌شود .
کلیه ویروس های واکسن مزوژنیک ، واجد دو جفت اسیدآمینه پایه در شکافت بخش F0 بوده و اندازه ICPI آنان در حدود 1 .4 می باشد . اکثر ویروس واکسن های زنده در حفره آلانتوئیک تخم مرغ های واجد جنین رشد می نمایند . این درحالیست که بر اساس برآوردهای رخ گرفته ، بعضی از سویه های مزوژنیک ، به سیستم های گوناگون کشت بافتی عادت کرده اند . از سوی دیگر ، رئیس چنین واکسن هایی هم هم به فیس منحصربه‌فرد و هم گروهی می باشد .

واکسن های کشته توانمند : چنین واکسن هایی از مایع آلانتوئیکی حاصل می شوند که فاقد بیماری زایی است . چنین واکسن هایی با روغن های ارگانیک یار می شوند . بدین ترتیب ، چنین واکسن هایی ، گران خیس از واکسن های زنده خواهند بود .
در روند تنظیم واکسن های غیرفعال ، هر دو سویه بدخیم و لنتوژنیک موضوع به کار گیری قرار گرفته اند . ولی از منظر در دست گرفتن حالت ایمنی ، استعمال از سویه های لنتوژنیک مطلوب تر می‌باشد چرا که در موارد دیگر ، مقادیر بالایی از ویروس های بدخیم مورد استعمال قرار می گیرند و ذیل چنین شزایطی ، امکان عدم سرکوب ویروس ها و همینطور ، آلودگی های بعدی وجود خواهد داشت .
مقادیر بالای ویروس به منظور تولید واکسن نیرومند ، از اهمیت فراوانی برخوردار می باشند چرا که پس از تهیه واکسن طیور ، هیچگونه تکثیری در ویروس ها روی نخواهد بخشید . بر اساس تجربیات به دست آمده ، با به کارگیری از سویه Ulster 2c میتوان به تیترهای بالایی دست یافت . این درحالیست که برخی از واکسن های تجاری غیرفعال با استعمال از بذر سویه های B1 ، LaSota یا این که F به دست آمده اند .
به کارگیری از تزریق عضلانی یا این که زیرجلدی به پرنده ها ، این اطمینان را ایجاد خواهد نمود که هر پرنده ، دوز استاندارد و مناسبی را به صورت منحصر ، اخذ کرده میباشد .
مدیریت مطلوب برنامه های ایمنی سازی طیوران در برابر بیماری نیوکاسل که با استفاده از واکسن های زنده و همینطور ، غیرفعال روغنی رخ می پذیرد ، عموما سبب ساز بالا رفتن تیترهای آنتی بادی سرم طیوران در بازه بازه های طولانی خیس خواهد شد . از سوی دیگر ، در صورتیکه بازه پروسه ایمنی سازی پرنده ها کوتاهتر گردد ، ویروس کمتری نیز در تالار رشد ، منتشر خواهد شد .
این در حالیست که می بایست پرنده ها را با مقادیر بالاتری از ویروس معضل بخشید تا بتوان نشانه ها بالینی بیماری را مشاهده نمود . بر شالوده گزارشات منتشر گردیده ، تیم های متفاوتی با ژن HN ایمنی زا می باشد . چنین تیم هایی در ترکیب با آبله ماکیان ، ویروس واکسینیا ، آبله کبوتر یا این که هرپس ویروس بوقلمون ، به فعالیت برده می شوند .
این در حالیست که در اکثری از متن ها علمی ، به کار گیری از این ناقلین ، واکسن و تکنولوژی دارای ربط با آن ها در طیور صنعتی را ، منوط به عدم تاثیرات آن ها بر ایمنی مادری می داند اند .
به هرحال ، توان چنین واکسن هایی در مهیا نمودن حفاظت های محلی ( همانند حفاظت جزئی نای ) کمتر از مقداری هست که با واکسن های زنده NDV موسوم به دست می آمده میباشد . نکته ایی که به طور حتم ، بایستی مد حیث قرار گیرد .

 تنظیم و ترجمه :علیرضا گائینی ، دانشجوی رشته دکترای دامپزشکی


برچسب: دستگاه جوجه کشی، ماشین جوجه کشی، خرید دستگاه جوجه کشی، خرید ماشین جوجه کشی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دی ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۳۸:۱۵ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)