دستگاه جوجه کشی دستگاه جوجه کشی .

دستگاه جوجه کشی

تهویه و سرعت جریان هوا در سالنهای رویش بوقلمون

هدف ها سیستم تهویه یک سیستم تهویه می بایست هوا را بین باطن و خارج ساختمان به جریان بیاندازد . همینطور انتظار می رود که یکنواختی قابل قبولی در محیط تولید نماید و در تمام طول سال ساختمان به صورت اقتصادی تهویه گردد .سیستم تهویه هوای نو خارج را بداخل سالن اورده در حالیکه هوای داغترومرطوب داخل را نیزخارج میکند .جابجایی هوااز گرما –رطوبت و دی اکسید کربن تولید شده به وسیله پرنده را از ساختمان حذف میکند .این هوایی که میان درون و خارج تالار جریان داراست بخش مهمی از سیستم تهویه می‌باشد .میزان یا این که سرعت جابجایی هوای مسئله نیاز باید در اختیار گرفتن شودتا این‌که محیط در وضعیت اقتصادی مطلوبی در تمام ارتفاع سال باقی بماند .
?
محیط مطلوب و مناسب باطن سالن: ایجاد یک محفظه مناسب در درون سالن بوقلمونها مشکلترو پیچیده تر از در اختیار گرفتن معمولی حرارت – رطوبت نسبی – غلظت آمونیاک و شرایط بستر میباشد .
محیطی که بوقلمونها شم مینمایند شامل شاخصهای محیطی زیاد بیشتری میباشد .
?
شاخصهای محیطی بیشتر ای که مهمند شامل: شدت جریان هواvelocity – تراکم دفعیات- مساحت برای هر پرنده – فروغ و نور و روشنایی – کیفیت و کمیت اب اشامیدنی وغذا – ووضع سالم و بیماریها میباشد .
سیستم تهویه اثر مستقیمی بر حرارت –رطوبت – شدت جریان هواvelocity – و تراکم گاز و دفعیات دارااست .این شاخصها به خواسته ثبت اینموضوع که آیا محفظه خوب در دست گرفتن میگردد اندازه گیری و به عمل گرفته می‌شوند .
شاخصهای محیطی که در این مقاله توضیح داده می شوند حرارت –رطوبت و غلظت گازها خواهند بود .
محافظت یک محیط مطلوب یک تصمیم صحیح مدیریتی می‌باشد که به سن پرنده- شرایط دفعیات و بستر و وضعیت هوایی بستگی دارد . رطوبت نسبی داخل سالن بایستی رنجی بین ??تا?? درصد داشته باشد . .غلظت امونیاک باید کمتر از ?? ppm نگه داشته شود .غلظت دی اکسید کربن می بایست کمتر از ????ppmنگهداشته شود .

اشکال سیستمهای تهویه واجزای آنها سیستم تهویه مکانیکی از ? جزئ عمده تشکیل شده است: فنها – پنجره ها – هیتر ها و در اختیار گرفتن وتنظیم .
فنها و پنجره هامقدار جابجایی هوا را در سیستم تهویه مکانیکی کنترل مینمایند .در این سیستم پنجره ها بر توزیع و مخلوط شدن هواهم اثر دارند .هیترها گرمای تکمیلی رادرزمان سردی هواو یا در مواقعی که پرنده زیاد کوچک و برنا هست و نمی تواند حرارت کافی برای گرم کردن فضای ساخت نماید تولید میکنند .
کنترلها مستضعف تهیه و تنظیم سرعت تهویه(کنترل فنها) و شدت جریان هوا از طرز پنجره ها طبق تغییر و تحول حالت هوا و میزان پرنده و تغییر تحول سایز بدنی پرنده می‌باشد .

طراحی سیتم تهویه در پیش‌رو مدیریت طراحی سیتم تهویه در مورد گزینش میزان و گزینش اجزای سیستم(هیترها – پنجرها وفنها) از فی مابین اشکال و اندازه های جان دار و در دسترس دعوا می کند .امر پباده سازی دقت به وضعیت نا مناسب(extreme) داراست تا از این‌که ((اجزایی که در سیستم گزینش گردیده اند می‌توانند تهویه کافی ایجاد نمایند و محیط را چه بسا در ارتفاع اب وهوای ناملایم در اختیار گرفتن نمایند)) مطمئن شود . در طراحی سیستم از مبانی و اصول تهویه استعمال میشود .
در فرمان تهویه تمرکز بر کارایی و کنترل موءثر محفظه می‌باشد که به تغییر‌و تحول وضعیت پاسخگو باشد .این نکته با اهمیت می‌باشد که اصول و مبانی تهویه رابدانیم تا بتوانیم سیستم تهویه را خوب تر مدیر کرده و قابلیت و امکان ساخت محیطی مطلوبتر و اقتصادی تر را ساخت کنیم .

توازنهای (رعایت شونده در) سیستم تهویه ( Ventilation System Balances) یک اصل پایدار برای شعور اینکه چه‌گونه سیستم های تهویه پباده سازی و اجرا میشوند_ اصل بالانس و توازن هست .سیستمهای تهویه ای بر این راستی استوار گردیده اند که تجمع هوایی که وارد میگردد باید در توازن و تعادل با اندازه هوایی باشد که بخاطر جابجایی هوا از سالن خارج می‌شود . - اندازه انرژی که وارد سیستم میگردد یا این که در ساختمان تولید می‌گردد بایستی مساوی با انرژی باشد که از نحوه تهویه یا این که اتلاف حرارتی تالار از سالن بیرون میشود . - میزان رطوبتی که وارد می گردد یا در داخل تالار نشط می نماید و پاشیده میگردد بایدبا میزان رطوبتی که از سالن با تهویه خارج می‌شود متوازن و متعادل باشد .
? نهایی توازن در موضوع دی اکسید کربن درست گو می باشد .
بالانسهای مشابهی برای توضیح توازن رطوبت و گاز در منزلت بکار گرفته میشود .توازنات سیستم تهویه معمولا با این فرض انجاممیشود که تجمع حرارت ملموس( (Sensible Heat – رطوبت یا دی اکسید کربن در داخل سالن وجود ندارد . هنگامی که این تجمع صفر می باشد بالانس و توازن به عنوان وضعیت پایدار و ثابت(Steady State) پر اسم و رسم میباشد . در شرایط پایدار توقع می‌رود که حرارت باطن – رطوبت نسبی و غلظت دی اکسید کربن ثابت باقی بماند . در صورتیکه سیتم تهویه در شرایط استوار نباشد حرارت – رطوبت نسبی – و غلظتCO? در باطن سالن بالا و ذیل میرودو نوسانات بزرگ در این پارامترها ممکن هست موقعیت نامطلوبی را ساخت کند .
توازن
هوای خشک: Dry Air Balance تهویه محتاج به جابجایی هوا می‌باشد . میزان هوای کم آبی که وارد می‌شود و از جایگاه بیرون می شود بایستی در ارتفاع این جابجایی بالانس و متوازن باشد . هیچگونه تجمع یا این که تولیدی در هوا در سیتم تهویه پرنده ها وجود ندارد . جابجایی هوا بجای فوت مکعب هوا با میزان پوند هوای کم آب توضیح داده میگردد که حساب و کتاب اثرات حرارت و رطوبت را بر چگالی هوا و شدت جریان هوا در ساختمان آسانتر می‌کند .
در جایگاههایی که بصورت مکانیکی تهویه می‌شوند هوایی که از نحوه فنهای خارج کننده هوا خارج می‌گردد بایستی با هوایی که از نحوه دریچه ها وارد می‌گردد جایگذین شود . به ندرت گاهی مواقع روزنه ها درست نصب نمی شوند یا این که بگونه ای تهیه و تنظیم می‌شوند که وقتی فنهای تهویه به فعالیت می اندرزمیکرد فتند فقط شکافها ی فضا درها و پنجره ها می‌باشد که هوای بیرون از آن ها وارد می‌شود .
تهویه درست وجابجایی هوا در این وضعیت نمیتواند انجام بگیرد . در جایگاههای با تهویه ارگانیک بایستی پنجره هایی وجود داشته باشند تا هوای نو خارج وارد شود و بماند – گرم شود – مرطوب شود و خارج شود . هوا از طریق این پنجره ها قادر است وارد و بیرون شود البته عموما این صورت قابل قبولی از یک تهویه خوب نمی‌باشد .
توازن
در حرارت ملموس و قابل لمس: Sensible Heat Balance حرارت ملموس انرژی ای است که مرتبه حرارت شی ءها را تغییر و تحول می‌دهد . بیش تر شدن حرارت ملموس به هوا – هوا را داغ کرده و مرتبه حرارت هوا را بالا می‌برد . حذف حرارت ملموس از هوا – هوا راخنک کرده و مرتبه حرارت هوا را زیر می اورد .پرنده ها حرارت ملموسی ایجاد مینمایند که این حرارت ایجاد شده مقدارش در جایگاه اول به مقدار تن و در درجه دوم به تندرست – مقدار طعام – و سطح عمل پرنده بستگی دارد .
ولی حرارت ملموس از شیوه دیوار های ساختمان – سقف یا این که کف هم از نحوه کنداکسیون جابجا می‌شود . جابجایی حرارت سالن میتواند اندک یا فراوان باشد .اتلاف حرارتی از سالن در قوانینی رخ می دهد که که حرارت سطح خارجی ساختمان کمتر از حرارت تراز داخلی ساختمان باشد .این شرایط در اغلب مواقع سال معمولی هست . اضافه حرارت تالار در قوانینی فیس میدهد که حرارت سطح خارجی ساختمان اکثر از حرارت مرحله داخلی ساختمان باشد . این وضعیت در روزهای گرم فصل تابستان چهره می‌دهد که کف و سقف با تابیدن خورشید گرم و داغ میگردد .
عایق سازی از گرم و سرد شدن سالن دوری مینماید زیرا اندازه جابجایی حرارتی سالن را ناچیز می کند . نوروروشنایی شمسی که از طریق پنجره های ساختمان وارد ساختمان میشود حرارت ملموس را ارتقا می دهد .
تبادل هوا و جابجایی آن – هوای بیرون را بداخل می اورد که این هوا پیشین از خروج از سالن گرم می‌گردد . این جابجایی راه حلی برای حذف حرارت ملموس از تالار هست .
توازن حرارت ملموس به حرارت ملموس تولید شده بوسیله پرنده ها و هیتر ها بستگی دارااست .در‌صورتی‌که هیتر ها روشن شوند حرارت اضافی ان با تبادل هوا و اتلاف حرارتی ساختمان حذف می شود . فاکتورهای متعددی بر توازن حرارت ملموس اثر میگذارند( یعنی میزان بدن پرنده – تعداد پرنده ها – سطوح عایقکاری – حرارت بیرونی تالار – حرارت داخلی سالن و سرعت و مقدار جابجایی هوا ) . حرارت ملموس البته برای تبخیر اب نیز استعمال می شود .
آبی که در سالن پاشیبده میشود- نشط از ظروف آب و جاری شد و پاش ان به وسیله پرنده – و رطوبتی که از مدفوع در سالن دفع می شود باید بخار شود یا این که بصورت دستی از تالار حذف شود _ به عنوان مثال ردوبدل آن بخش از بستر که تر گردیده می‌باشد - تا از این‌که بسترخیلی خیس و مرطوب شود دوری نماید . حرارتی که برای تبخیر اب مصرف می‌گردد دیگربرای گرم کردن و بالا بردن درجه حرارت تالار نمیتواند بکار گرفته شود . این حالت در شرایط سردی هوا مناسب نیست زیرا به حرارت ملموس برای نگهداری جایگاه مطلوب حرارت هوای ورودی ضروری می باشد .
در حالت گرمی هوا خنک کردن با منش تبخیر اب میتواند به حذف پاره ای از حرارت ملموس دوری کند . استفاده از آب پاشها و صفحات تبخیر دهنده آب این کار را انجام میدهند .

توازن در رطوبت Moisture Balance مقدار رطوبت جایگاه پرنده بروضعیت رطوبت بسترو بر رطوبت نسبی هوا و پتانسیل غلیظ گردیده آن(تشکیل شبنم) بر دیواره ها اثر می گذارد . تهویه یکی از روشهای نسبتا برنده برای حذف رطوبت ایجاد شده در ساختمان می باشد . . پرنده ها از روش تنفس و دفعیات خود رطوبت تولید میکند .نشت آب و آب ریخته گردیده نیز در اندازه آبی‌رنگ که بایستی از سالن حذف شود می بایست به اکانت بیاید .
جتوجه فرمائید که در ایجاد رطوبت - رطوبت دفعیات برمقدار رطوبت تنفسی در سن ? تا ?? هفتگی پیشی می‌گیرد . با این مطلب میتوان توضیح بخشید که چرا اکثر اوقات کنترل رطوبت بستر وقتی بوقلمونها در سن ?? تا ?? هفته می باشند مشکل است .
هوای تهویه ای ،رطوبت را تا جایی که ممکن هست جذب می کند .اندازه جذب گفته شده به اندازه رطوبت موجود در خارج سالنکه وارد تالار می‌گردد – مرتبه حرارت هوای خارج سالنی–و میزان رطوبتی که درون جایگاه ایجاد می شود بستگی داراست . یک عدد از نکات اساسی اینست که هوای گرم ظرفیت نگاهداری رطوبت بالاتری را نسبت به هوای سرد ساخت می کند . یک قاعده انگشتی اینست که برای هر?? مرتبه فارنهایت ارتقا در درجه حرارت هوای خشک اندازه گنجایش حفظ رطوبت? برابر میشود .
به این ترتیب هنگامی تفاوت مرتبه حرارت بین هوای خارج سالن و باطن سالن مضاعف هست نسبت به هنگامی که این اختلاف درجه حرارت اندک و ناچیز می باشد حذف رطوبت از تالار آسانتر می باشد . در موقعیت خیلی سرد زمانی اختلاف جایگاه حرارت فی مابین داخل و بیرون تالار مضاعف بسیار می‌باشد تبادل هوای چندانی جهت کنترل رطوبت انجام نمیگیرد . هنگامی جایگاه حرارت های خارج متعادل می باشد و رطوبت نسبی بالایی دارااست در اختیار گرفتن مرحله رطوبت در ساختمان خیلی خلل است زیرا توانایی هوای بیرون در جذب رطوبت فراوان محدود هست .

توازن گاز Gas Balance توازن گازها یک ترقی به طور کامل جدیدی در مباحث تهویه است و انتظار می‌رود که در آتی مهمتر هم شوند .دو توازن کلی که قادر است انجام گیرد شامل بالانس دی اکسید کربن و اکسیژن میباشد . گاز آمونیاک گاز مهمی در ساختمان پرنده میباشد البته رنجی از آمونیاک تولیدی در دست نیست .مهمترین منشاء دی اکسید کربن در ساختمان بوقلمونهاخود بوقلمونها می باشند و سوخت هیترها .
بوقلمونها به ازای هر??? BTUاز کل حرارت تولیدی ? فوت مکعب CO?تولید می نمایند .
غلظت CO? در هوای خارج سالن حدود ???ppm (?/??? %) میباشدمقدار تهویه برای در اختیار گرفتن CO? کمتر از مقادیر واجب برای کنترل حرارت ملموس و رطوبت می باشد .
هیترهای پروپانی CO? راهمپای خود هوای گرم گردیده در فضای گرم شده توده میکنند . یک هیر پروپانی? .? فوت مکعب به ازای هر ????BTU حرارت تولیدی CO? تولید می کند . جابجایی هوا با تهویه ،O? جدید را هم برای پرنده ها مهیا مینماید .پرنده ها در ارتفاع تنفس خویش O? مصرف مینمایند و CO? ساخت می نمایند .
به ازیا هر???BTU کل حرارت تولید گردیده ? .? فوت مکعب اکسیژن مصرف می گردد . هوای بیرون در حدود??????ppm(??%) اکسیژن دارد .
سرعت تهویه بر مبنای اکسیژن در مقایسه باکنترل CO? یا حرارت یا این که رطوبت زیاد پایین هست که به این مفهوم می‌باشد که هنگامی که غلظت CO? یا این که مقدارحرارت یا این که رطوبت در اختیار گرفتن می گردد –O? براحتی کنترل می گردد .

جابجایی هوا Air Exchange جابجایی و تبادل هوا برای در اختیار گرفتن و تولید بالانس و توازن در حرارت ملموس – رطوبت و غلظت گازها اضطراری هست و میتواند در اختیار گرفتن گردیده یا این که در اختیار گرفتن نشده باشد .هوای جابجا شده تحت کنترل فنها فقط اذن خروج در حرارت ملموس – رطوبت وco?تولیدی پرنده ها را میدهد . جابجایی بیش از اندازه هوا ممکن می باشد حرارت ورطوبت را بیش از حد حذف نماید .و وضعیت محیطی داخل سالن را نا مناسب کند .
در اختیار گرفتن شرایط جابجایی هوا می تواند از شیوه تهویه مکانیکی یا این که طبیعی فیس پذیرد .که این دسته تهویه ها در جملات جدا گانه ای شرح داده گردیده اند .
نفوذهوا به داخل یا این که بیرون انواعی از جابجایی در اختیار گرفتن نشده هوا می‌باشند که از روش شکافها و منافذاطراف درو پنجره ها ومنافذ کف و سقف انجام میشودنفوذ بیش از حد هوا به سمت داخل یا خارج( از این منافذ )ممکن است سبب ساز به جابجایی و تبادل معنا داری در هوا گردد و شرایط سرمای کششی(cold drafty conditions) نامطلوبی را تولید نماید یا این که هزینه انرژی زیادی راباعث شود( هیترها در صدد جبران اتلاف حرارت برایند) .
محافظت خوب ساختمان به کاهش نفوذ به باطن یا خارج هوا یاری کرده و کشش سرمایی را به حد اقل رسانده و به حذف هزینه های اضافی انرژی امداد می نماید .
تهویه هوا با امداد فنها انجام می گیرد . ولی گهگاه در شرلایط ویژه ای ممکن می باشد فنها فعالیت نمایند ولی مقدار مطلوب جابجایی هوا را ایجاد نکنند .
توانایی فنها در ایجادسرعت در جابجایی هوا به مشخصات کارایی پنکه ها و فشار اثبات بستگی دارد که پنکه ها این ویژگی را در حالت باد – وضعیت ورودیها و وضعیت دیگر پنکه ها متحمل می‌گردد .

منشاء : فارمیران


برچسب: دستگاه جوجه کشی، ماشین جوجه کشی، خرید دستگاه جوجه کشی، خرید ماشین جوجه کشی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ دی ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۲۹:۱۵ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)