دستگاه جوجه کشی دستگاه جوجه کشی .

دستگاه جوجه کشی

رشد بوقلمون در فصل تابستان یا این که هوای گرم

بازده یا این که کارآیی دفع حرارت بستگی به رتبه حرارت محفظه و حرکت هوای دور و اطراف پرنده داراست اتلاف حرارتی از روش تشعشع توسط تراکم گله ذیل تاثیر قرار می گیرد و هر چقدر پرنده ها نزدیک به یکدیگر باشند تشعشع حرارتی یکدیگر را بخش اعظم جذب می نمایند بنابراین فاکتورهای مدیریتی بر روی اثرات درجه حرارت محیطی خیلی اثر گذار می باشند . با گردش هوای اطراف, حرارت بدن بوقلمون دفع می شود بطوریکه می تواند درجه حرارت بدنش را بصورت ثابت حفظ نماید گردش هوای دور و بر پرنده ادله مهمی در کاهش استرس گرمایی می‌باشد بنابراین ونتیلاتورهای (هواکشهای) با سرعت بالا ترجیح داده می شوند برای همین منظور هواکشهای مدور که سبب جریان هوای بالای رمز پرنده ها می شوند اثرگذار می باشند .
در روزهای زیاد گرم بوقلمونها در مسیر جریان هوای ناشی از این هواکشها قرار می گیرند و سرشان را در درون هوای پرجریان قرار می دهند . جریان هوای حاصل از هواکشهای مدور تعبیه شده می تواند بطور دقیق برآورد شود بشرطی که آن‌ها در سالنهای پرورشی نصب گردیده باشند همینطور احتمال می رود که سرمایه گذاری جهت رشد تجاری ارزشمند باشد بویژه در شرای پرندگان سنگین وزن وزن را رشد دهیم .
بطور نظری کاهش رتبه حرارت آب قابل دسترس پرنده ها دارای مزایای زیادی می‌باشد هر چند مدارک کمتری در مورد این زمینه وجود داراست . ممکن میباشد که این قضیه با آب نوشیدنی خنک حل شود اما در این درحال حاضر امکان داراست روشهایی برای جلوگیری از افزایش دمای آب در آب و هوای گرم وجود داشته باشد . بخاطر مکان قرار به دست آوردن لوله های آب, اگر آب قابل دسترس طیوران گرم باشد یک اثر منفی در توانایی طیوران برای خنک کردن خودشان خواهد گذاشت . ممکن است عاملی برای عایق کردن لوله های آب مصرفی و مخزن آب وجود داشته باشد . عمل کردن با ماده های تخمگذار (تخمی) مزایای بالقوه آب خنک را صریح می سازد .
هدف دست اندرکاران گزارش گردیده فوق این است که بوقلمونها غذای بیشتری را بدون اصلاح سکو حرارت بدنشان مصرف کنند . بوقلمونها نمی توانند تخم یا این که گوشت ایجاد نمایند مگر اینکه مواد مغذی مصرف کنند . همچنین متخصصان تغذیه نقش مهمی در کاهش اثرات ضرروزیان آور ناشی از سکو حرارت فصل تابستان دارا‌هستند در سکو حرارت بالاتر بوقلمون به انرژی کمتری جهت اثبات نگهداشتن درجه حرارت بدنش نیاز داراست به این ترتیب نسبت مواد مغذی ضروری بایستی کمتر باشد زمانی که آب و هوا گرم می‌باشد بوقلمون بخاطر پرهیز از ساخت حرارت درونی تن فعالیت کمتری می نماید بدین ترتیب بازه بیشتری را برای تناول کردن و ایستادن صرف نخواهد کرد .
مواد مغذی باید در مدت کمتری مصرف شود این موقعیت می تواند با ارتقاء درصد مواد مغذی در جیره حاصل گردد براین اساس شایسته ترین رویه جهت کاهش نسبت مواد مغذی به انرژی, کاهش مقدار انرژی قابل متابولیسم نمی باشد بلکه افزایش مقادیر بقیه مواد مغذی می باشد این فرمان باعث افزایش هزینه هر تن ماده غذایی و کاهش ضریب تبدیل غذا می شود و لی در محافظت مقدار رویش و عدم کاهش تعداد تخم اثر گذار خواهد بود . به شرطی که برای پرورش دهنده عملی باشد .
شیوه دیگر جان دار متخصصین تغذیه کاهش مقدار مرتبه حرارت حاصل از جیره است که بوسیله بوقلمون مورد هضم قرار می گیرداین راه با موارد ذیل حاصل می شود: 1
- ارتقاء مقدار انرژی حاصل از چربیها یا روغنها نسبت به کربوهیدراتها 2
- کاهش میزان اجزای جیره که فیبر بالایی دارند 3
- کاهش مقادیر اضافی نیتروژن دفعی حاصل از درصد کل پروتئین, در حالیکه مقادیر اسیدهای آمینه حتمی در حد تعادل باشد همچنین احتمال می رود که در سکو حرارت بالا اثرات متقابل ما بین اسیدهای آمینه ارتقاء یابد مثال هایی از این مسئله در نتایج حاصل از آزمایشات But گزارش شده میباشد در این آزمایش نتایج حاصل از رتبه حرارت های 15 و 25 با دو برنامه غذایی مقایسه شدند . یکی از برنامه های غذایی بوسیله But پیشنهاد گردید و برنامه دیگر شامل سطح های لایزین و متیونین گوناگون بود که با افزودن 10 درصدی مبداء سنتتیک این اجزاء همراه بود .
به حیث می برسد که از سن 0 تا 68 روزگی جواب رویش یکسانی در هر دو برنامه دمایی با اضافه کردن اسیدهای آمینه حاصل میگردد . البته از 68 تا 134 روزگی اثرات متقابل محسوسی ما در میان مواد مغذی نسبت به مرتبه حرارت بالا مشاهده می‌شود .
در سود اضافه کردن اسیدآمینه در درجه حرارت بالا یک کاهش محسوسی در رشد وجود دارد که این شرایط در درجه حرارت تحت مشاهده نمی گردد و علت آن هنوز مشخص و معلوم نشده است اما احتمال می رود که یک اثر معکوسی ما میان این دو اسیدآمینه وجود داشته باشد . همان گونه که نسبت آرژنین به لایزین در حیوانات متاثر از مرتبه حرارت می باشد این نسبت نیز موضوع شک است که تحقیقات بیشتری را می طلبد ضمنا BUT سفارش کرد در سنین بالا می بایست میزان آرژنین دست‌کم 15% اکثر از اندازه لایزین باشد .
همانند کاهش مصرف خوراک در رتبه حرارت بالا مصرف ویتامین ها و مواد معدنی هم کاهش می یابد معمولا مقادیر آن ها در حد کافی است البته منطقی به حیث می رسد که در ادغام کردن ویتامین و مواد معدنی مقدار یکی از آن ها به مقدار 20 تا 30 درصد افزایش یابد . بوقلمونها می توانند ویتامین C را خودشان تولید نمایند براین اساس افزودن آن در جیره ضروری نمی باشد با این وجود توانایی پرندگان در ایجاد ویتامین C در اثر استرسهایی مانند سکو حرارتهای بالا کاهش می یابد به همین استدلال اضافه کردن ویتامین C به جیره بوقلمونها در آب و هوای گرم مفید می باشد . متاسفانه ویتامین C با پلیت کردن غذا از در میان می رود اما امروزه یک ویتامین C مقاوم به حرارت ساخت می شود در صورتی‌که این ویتامین در جیره قابل استفاده نباشد اضافه کردن آن به آب آشامیدنی بوقلمون ممکن می‌باشد مطلوب باشد .
همینطور متخصصین تغذیه می توانند در کیفیت پلیت های تولیدی و تعیین اجزای آن مفید واقع شوند دست‌کم 15% گندم در جیره سفارش می گردد چربی یا این که روغن های افزوده گردیده به جیره نبایستی به مقدار ای مضاعف باشد که آسیاب قدرتمند به تنظیم پلیتهای خوبی نباشد . کیفیت پلیت همیشه اساسی می باشد البته این زمینه در آب و هوای گرم بسیار مهمتر می باشد چرا که زمان ممکن برای تغذیه اندازه غذای مصرفی مضاعف کم می باشد .
با پیدایش اولین استرس در شرای بوقلمون قادر به از دست دادن گرمای بدن بخاطر سکو حرارت بالای محیطی نباشد هیچ متخصص تغذیه ای قوی به تحریک رشد یا این که ایجاد تخم در بوقلمون نخواهد بود بنابراین بهترین موقع برای اخذ غذای کافی سردترین مدت از روز می باشد و شاید این بازه قبل از طلوع آفتاب میباشد براین اساس بهتر می‌باشد که کامل کننده ها به جای شب, پیشین از طلوع آفتاب به جیره طولانی تر شوند .


برچسب: دستگاه جوجه کشی، ماشین جوجه کشی، خرید دستگاه جوجه کشی، خرید ماشین جوجه کشی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۰:۱۰ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)