دستگاه جوجه کشی دستگاه جوجه کشی .

دستگاه جوجه کشی

به کار گیری از غلات خالص در جیره پلتی جوجه های گوشتی

 طی تحقیقات انجام گرفته در سال 2001 در استرالیا ,کارایی غلات خالص (تریتیکاله و گندم) با پس ما‌نده های آنان مقایسه گردید جیره ها مشتمل بر سورگوم،کنجاله سویا و پودر گوشت به یار 20% گندم یا این که تریتیکاله حاصل یا پس باقیمانده بود .

ماشین جوجه کشی

علاوه بر این در نیمی از جیره ها آنزیم افزوده گردید . در جیره واجد تریتیکاله،افزایش وزنی مشاهده شد ولی در هنگام استفاده از غلات خالص ،بهبود ضریب تبدیل غدایی ،کاهش مرگ میر ناشی از آسیت حاصل گردید .افزودن آنزیم باعث ارتقاء عملکرد خوراک گردید .در جیره واجد گندم تا سن 42 روزه ای ،عملکرد های مثبتی مشاهده نشد اما در جیره واجد گندم خالص به یار آنزیم در سن 21 روزه ای اثرات مشخصی مشاهده گردید .بهترین ضریب تبدیل غذایی در جیره های واجد گندم پس ما‌نده به همپا آنزیم حتی تا سنین 42 روزه ای کسب می شود . با این وجود میزان مرگ و میر در جیره های واجد گندم خالص همانند جیره های واحد تریتیکاله خالص کاهش یافت . طی پژوهش ها اخیر علت آن کاهش وقوع آسیت می باشد . در هنگام استعمال از غلات خالص،تغییرات مثبتی در آناتومی سنگدان و پیش معده وجود داشت .
متعاقب تحقیقات حاصله،هنگامی که طیوران خیلی برنا با غلات خالص تغذیه می‌شوند دارنده رشد و نمو کم در دستگاه گوارش میباشندولی تا سنین 42 روزه ای سریعا رویش کرده و تفاوتی در وزن تن پرندگانی که از غلات خلاص یا این که از غلات پس مانده تغذیه کرده اند . وجود ندارد با این وجود مزیت تغذیه با غلات خالص،کاهش مقدار مرگ و میر و بهبود ضریب تبدیل غذایی میباشد .


برچسب: دستگاه جوجه کشی، ماشین جوجه کشی، خرید دستگاه جوجه کشی، خرید ماشین جوجه کشی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ فروردین ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۵۶:۴۳ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)